Sunday, November 16, 2008

She ain't the only one screaming



Smlm...asal ajak Ma'am Dels dan Moh..dul ED, juga mintak ma'am Dels ajak sesapa beminat...tgk Quarantine since aku standby depan pc sampai kul 2am tuk book cerita nih mmmkaay!Anyhoot...sedar2 Mils pon nak tgk wayang yg bertajut "wayang", for studies katanyer..dan elok lak both dkt Midval so apa lagi...beramai2 lah ke sana. But dengan bagusnyer and sooooo glad of it too, Mils kata nak tgk cerita hantu lak..so Joe, Smallville n...Mills pon join lah kitorang...what follows is one of my best movie watching moments! cause Mils pusing2 cam kena sawan kat seat..AHAHAHA best ah tgk kor ngan dels cuak!, serious cool...i've said it once and i'll say it again..i really really enjoy tgk orang cuak atau terjerit2 ikhlas tgk movie...i found it...therapeutic :P. Anyhoo thanks pada yg hadir dan menjayakan movie night full of pesta guling oleh milo,jeritan batin oleh dels, whimper from kecik dan the zzz's from Joe (nih entah apa2)

Ok to the movies!

Plot : A direct remake with minor changes of the movie Rec, about this chic Angela Vidal hosting a show bout Night Shift jobs. Nothing happens at first but right pass midnight , the firemen answer a 911 call bout some old lady going nutty in an appt. Trouble ensues...



Mereka yg infected di Basement


Verdict : Boleh tak aku ckp Quarantine is better dari REC? Firstly awek lead..though not as cute as the Latin one i bought Jennifer 1!2!3!4! Emily Rose Carpenter's more. Her being panicky and whining 24/7 is a much refreshing character than the bland cute chic in REC. Oh and the cast is better here too, we got Maya from Heroes (shocker there), Greg from Ally Mcbeal fame and Jay Rodriguez from the first Hostel and other minor character who played their role well.

Then there's the action...better than REC..slightly fast pace which is good cause REC sorta bored me early on, this one didn't.And take note that the last run up to the attic was really like some Zombie game you play and enjoy...those infected popped out everywhere!..hoho fun time..except for Mills cause dia tgh tergolek2 time nih...ahahaha.

Gore...awesomeeeeeeeeee....we got broken leg which decided to break more...huhuhu suka3..i know i'm sick.And lastly..the plot is more easy to understand here..but maybe that's more on "i don't understand spanish thing", but i do thing narratively Quarantine is better.

The bad..only one thing..the ending..was a bit meh..didn't shock me like REC, maybe cause I was expecting it but me thinks it's more on the last infected/big boss seems..meh. All in all...highly enjoyable..bring a screaming friend along..it helps!

13 Comments:

Che underscore Lee said...

therapeutic laaa?? hehe

Dela said...

ooOOOo ko pergunakan aku ngan milo yer. we're used! *sambil nangih berlari*

ajurina said...

that is one reason i dont go wayang for sick movies.. but i think if i was there.. takde effort nak jerit.. maybe tutup telinga je kot.. haha

razli said...

Aku ingat lagi masa kita tgk ramai2 citer "Ju-On2", kecik buat statement paling best "Kembar ker?" HAHAHA!

Reza said...

izar : betul ada sense of pleasure

dela : used my ass, it fits with the movie theme what

ajurina : hmm boleh agak..tapi seronok per....

razz : aah ingat..mood killer gila...tapi tgk cerita Quarantine nih pon dia ada wat statement pelik dan penuh excitement

mahhass said...

awesome rev dude, oh and the stark & stylish b & w pic too, i like.

Reza said...

mahhass, thanx always a pleasure when u visit here, oh but the pic actually patut credit kepada mils dan dels, cause derang yg self tangkap..tapi dlm kereta aku :D

shout out to dels : ha tgk!..ada orang suka gambo kor

Ed said...

kau lupa review pasal 'mendatar'...
hehehehehe... statement of the year....

Reza said...

Ed, ada jer dlm facebook gallery dia...dels cool dia tak kisah mengaibkan dirinyer...hence dia cool

Che underscore Lee said...

waahh aritu "abang"
kali ni "a pleasure every visit" yer?

muhahahahahahaa

ouh aku leh bygkan Jurina cam muka stoned dan tutup telinga jer kalau tgk nih

fadz said...

mat salleh amereka semua kata Quarantine sucks.. well well!

milo boyd said...

demm yuh...SEBAB TUH AKU TAK SUKE TGK CITER BINATANG!!!! dan aku perasan kau enjoy every moment tgk keadaan pathetic kami ittew! huwaaaaaaaa

tapi aku enjoy malam tuh..sebab ada lawak mendatar yg sangat rare dan moment habis...dan aku tak puas hati pasal aku tak muntah...

ade org puji gambar kitelah lala!!! moh vain lagik!

Reza said...

ahahahha OK lepas nih lepas every movie wat photoshoot yg related to movie tgk...

next wildchild?