Thursday, October 14, 2010

Masa kecik2 dolu : Empire of the Ants 1977..

...tv2 dulu rajin tayang movie2 belah mlm...am antara yg semangat ah gak nak usha tambah if it's horror theme..ada certain movies nih sampai skrg stuck in my mind but terlupa nama tajuk (aku kecik lagi kot)..slowly..but surely ...me stumble upon a couple of those movies yg stood out for me masa tgk kecik2 dulu di bawah selimut.

The Scene

Paling memorable bagi aku sampai skrg stuck mental imagenyer adalah scene di atas. Seorang makcik tua(aku mmg ada fetish terhadap makcik2 dlm movie)..berlari2 dari semut gergasi (yes semut gergasi silalah gelak)..tgh2 lari..dia paling kiri (kanan?) ada sekor kat sebelah dia..scene changes to the ant's point of view (hence the multiple views of the makcik)...makcik nih dgn baiknyer duk tegak dan jerit jer..berapa harakat I dunno..but it was long.

Zaman tuh mana ada internet..oleh itu..aku xtau tajuknyer..yg aku tau..ada Joan Collins...aku tau minah nih cause mak aku suka bebenor tgk Dallas..or izzit Dynasty. But that one information is enough, bila dah ada kemudahan net nih..maka berlayar lah aku ke imdb.com ..dan search tahun dan title yg paling possible sangkut ngan cerita itu...and what do you know..ada cerita bertajuk ants dlm resume dia...and sah empire of the Ants is the movie.

Tapi nak carinyer agak susah..only this year baruuuuu lah aku jumpa..dan view balik..and let me tell you..my god laughable cerita nih..cerita nih ke yg aku takut kecik2 dulu...yeeesh! My main criticism is the acting..yikes sangat. But apa2 pon akan disimpan cerita nih cause ia membuatkan aku teringat zaman2 kecik aku tgk movie2 seram sampai ke larut mlm dibawah selimut busukku. -n-

0 Comments: