Sunday, April 13, 2008

Be Kind Rewind...is in the top list

But before let me tell u bout this tiring day..

Tadi aku gi Book Fair...atas sebab aku malas lepak umah yg lately kosong nih...dan juga aku cam ada hati nak kuar jalan anywhere..so ada lah cadangan minah "i love books aku sanggup beli 20 buku dlm sehari" ni suh ke Book Fair..arituh gi Matta Fair pon separuh mati..nih book fair..but what the heck..mana tau ada majalah muvie back edition yg best..so mula lah perjalanan...dan fyi first time ever after such a long time..aku naik komuter..DAN harinih lah ia bercadang nak lambat 30 minit..hebat!..ok so fast foward blah3..sampai book fair...waduhhhhhhhh RAMAI nyer manusia..tapi apa aku nak expect kan..nasib lah last2 kawan aku tuh decide nak tangkap gambar ngan this one guy..erm A. Asad?..old man...janggut..pretty warm fellow (ampun aku tak baca novel LANGSUNG)...dan dgn Fadz(refer link di sebelah nih)..tapi perjalanan nak carik miker nih..ayooooooo..mmg aku cranky tahap max dah!..rasa nak jer bunuh semua orang...paling memorable..ada pakcik nih roadblock satu row cause dia bawak stroller??WTF...kor gila apa!!! dah ler menyusahkan manusia keliling..SHESH..dan naib juara seorang makcik tudang agak roundish short2 nih...gila aggressive tolak2 aku..last2 kan aku dah tersentuh kor...ha rasakan aku rasa lapisan lemak2 lebihan kor..(tak sengaja yeh..tapi mmg tersentuh)..

Anyhoo lepas finally abih semua..aku terus ke MIDVALLEY tgk Be Kind Rewind..
Cerita nih besttt!!!



Basically cerita kisah Rundown video store nih..yg occupy this supposedly historical building.Then one eventfull day, Jack Black accidently got Magnetized, and all the video got erased!(it doesnt make sense i know..but plssss ignore that) Desprate Black ngan other black dude reshot all the movies that the store provides..dan gila low budget + campy.

Kenapa aku suka sangat cerita nih?...video store(lebih kurang Empire Record)...pastuh kisah movie making (cam Bowfinger)..dan cerita nih got heart...serious..anyone who ever thought bout directing a movie..lepas tgk cerita nih..possible akan rasa nak angkat video cam pastuh shot cam orang gila..no matter what the outcome..janji kor tau tuh hasil kor.Syok tgk proud moment director/everyone terlibat tgk film nih kat big screen cam dlm Bowfinger, Ed Wood dan cerita nih..
Pastuh cerita nih juga lawak gampang...masa derang reimagine Ghostbusters...aduhhhhhhhhh aku gelak sampai angkat2 kaki bongok gila..ada satu scene nih involve negative film..was to die for..lama tak gelak cam hantu.Pastuh ada lah lagi scene movie2 lain yg derang reimagine..yg syok..cause leh teka2 gak movie apa...and then the very awwwww worthy ending..nice...
Apa2 aku suka movie nih...definately up there with Cloverbitch
oklah..mesra

I leave you with upcoming horror flick yg aku rasa nak gelak tgk posternyer..sila perhatikan satu tangan di belah kanan

7 Comments:

milo boyd said...

ooo..dah pandai main sorok2 ye?

Che underscore Lee said...

tu la.. skang ni rajin kuar berdua dgn wanita misteri... patut la aku sering ditinggalkan dlm bab2 movie nih... tee hee hee...

thanezra said...

ohh plssssssssssss
korang lagi hebat2 main nyorok2

milo..sedar2 ada kat pawagam
izar ...sedar2 kat katil sapa entah

Dela said...

ko suka betl movie2 skimpy cam tuh. tapi betul la tangan zombie kasi duit lawok siot.

reza said...

bagus mandela...u saw what i was laughing at

fadz said...

be kind rewind is good, shit, terlepas lagi!

Che underscore Lee said...

ahahaha babih kat katil sape tah laa? hehee