Tuesday, December 21, 2010

Sapa suka cerita nih..angkat tangan cam saya


Baboon lah Hantu Kak Limah Balik Rumah, funny bergolek.

Aku mmg a fan of Zombi Kampung Pisang, at least the first half of it. I even pegged it to become a cult classic...tapi skrg dah capai tak status tuh entah lah.
Ia lawak bodoh lah jugak...tapi lawak bodoh yg aku terima..ntah pesal...maybe too over the top sampai I couldn't care less dah? maybe. Maybe juga cause slang nyer Perak..in which aku masih guna sampai skrg secara tak sengaja even though slang aku tuh tak lah dlm sangat..once a Perakian always a Perakian kot.
That's one thing lah in Hantu Kak Limah aku suka...bila dengor slang2 Perak..like for example :
"Ce cita, ce cita"

Baboon aku terus gelak kuat...teringat time aku kat Ipoh or Kuala Kangsar sembang ngan my sis or the cousins...mmg the exact starting line aku guna selalu..dem. Pastuh the over the top characters...love em...Usop..from Zombi Kampung Pisang is back..dan mmg aku mengharap dia ada...dia the bomb! Sapakah mamat belakon cerita nih weih?! Give him the best supporting actor award!...NOW NOW NOW..juga ingin bagi brownie points kat Mamat Khalid kerana memikirkan such an over the top character yg bagi aku x mungkin director Malaysia lain akan fikirkan..typical nyah mmg selalu ada...but Usop...brings nyah to a whole new level!...x lupa characters2 pelik yg lain, mamat bawak van spital; mamat bulat tuh..even Kak Limah..u people were good!!!!!...even the extras...depa nampak sangat bkn pelakon but for this movie...it works.

Style oklah kot...camera letak depan muka tuh (aku xtau term dia, sue me) time org2 lain tuh was use a lot of time...it worked..but agak banyak sangat. Dan ada part yg bagi aku lah...dragging skit BUT at least halfway cerita nih masih interesting gak ah (unlike Zombi Kampung Pisang). Cerita lak not bad..at least ada lah kasik twist skit kat ending nun...ada lah gak dia cuba.

Oh last thing nak tambah anak mamat khalid tuh at least kali nih dianyer scene lawak lah gak...walaupon ter-over banyak lak dianyer stay..scene aku nyatakan ialah tetiba dia tembak dlm balai raya..bodoh sangat...teringat aku film Jaws lak tetiba..ahaha. Ha that's another thing gak...love the some reference to some past movies...I mean Close Encounter with the 3rd Kind???? fahhhhney!...

Overall I enjoyed it...aku juga kagum ngan diri sendiri kerana tgk 3 film Melayu kat wayang this year...wow banyak..malah ada gak yg over terkejut dengor aku tgk film nih kat cinema...eh if got some level of quality...why not kan. Good movie..usha lah

4 Comments:

jefri sempurna said...

-angkat tangan-

reza said...

haha! cool bro

ryann said...

penangan mamat khalid memang best

reza said...

tuh lah, the dude never fails to impress me